Takip Edin

OSGB Makaleleri

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ?

Yayınlanma tarihi

-

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ?

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ?

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ? – İş Sağlığı ve Güvenliği 6331 sayılı Kanununda düzenlenmiştir. Bu Kanunun 8. maddesinin 7. fıkrası şu şekildedir:

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ? –“(7) Kamu kurum ve kuruluşlarında ilgili mevzuata göre çalıştırılan işyeri hekimi veya iş güvenliği uzmanı olma niteliğini haiz personel, gerekli belgeye sahip olmaları şartıyla asli görevlerinin yanında, belirlenen çalışma süresine riayet ederek çalışmakta oldukları kurumda veya ilgili personelin muvafakati ve üst yöneticinin onayı ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görevlendirilebilir. Bu şekilde görevlendirilecek personele, görev yaptığı her saat için (200) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı tutarında ilave ödeme, hizmet alan kurum tarafından yapılır. Bu ödemeden damga vergisi hariç herhangi bir kesinti yapılmaz. Bu durumdaki görevlendirmeye ilişkin ilave ödemelerde, günlük mesai saatlerine bağlı kalmak kaydıyla, aylık toplam seksen saatten fazla olan görevlendirmeler dikkate alınmaz.”

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ? –Bu maddeye göre, kamuda çalışanlar arasından iş güvenliği ve  sağlığı uzmanı görevlendirilmesi mümkündür. Bu şekilde görevlendirilen personele her bir saat için 200*maaş katsayısı (0,079308) üzerinden ilave ödeme yapılacaktır. 80 saatten fazla olan görevlendirmeler dikkate alınmamaktadır. Dolaysıyla 80 saat görevlendirilen bir İSG uzmanı 1268 lira ilave ek ödeme alır.

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ? –Diğer taraftan, 2013 yılında, 6331 sayılı Kanunun Yürürlük başlıklı 38. maddesinde 6495 sayılı Kanunla yapılan düzenlemeyle, 8. maddenin 2016 yılında uygulama konulmasından vazgeçilmiştir. Dolaysıyla 8. madde şuan için yürürlüktedir.

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ? –Ancak kamudaki bu uygulama Türkiye Halk Sağlığında uygulanmamaktadır. Türkiye Halk Sağlığı bunun yerine, “Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları Personeline Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik” hükümlerine göre döner sermaye ödemesi yapmaktadır. Oysaki bu yönetmeliğin dayanağı olan 209 sayılı Kanun, iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin bir hüküm içermemektedir. 2014 yılının Aralık ayında yürürlüğe konulan bu yönetmelikte yer alan aşağıdaki düzenlemenin, yanlış olduğunu düşünüyoruz:

İlginizi Çekebilir:  OSGB AÇMA ŞARTLARI

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ? –Kurumca oluşturulan ortak sağlık ve güvenlik birimlerinde Halk Sağlığı Kurumu adına işyeri hekimi ile iş sağlığı ve güvenliği uzmanı olarak görevlendirilen personel için Halk Sağlığı Müdürlüklerince on işyeri ile anlaşma imzalanması durumunda kadro unvan katsayıları % 5, onbir ile otuz arasındaki işyeri ile anlaşma imzalanması durumunda % 10, otuzbir ile elli işyeri ile anlaşma imzalanması durumunda % 15, ellibir ile yetmiş arasındaki işyeri ile anlaşma imzalanması durumunda % 20, yetmişbir ile doksan işyeri ile anlaşma imzalanması durumunda % 25, doksanbir ve üzeri işyeri ile anlaşma imzalanması durumunda ise % 30 oranında artırılır.”

Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ? –Türkiye Halk Sağlığı Kurumunun, davaların açılmasına mahal vermeden, söz konusu düzenlemeyi değiştirmesinde karar bulunmaktadır.

Daha ayrıntılı bilgi için : file:///C:/Users/user/Downloads/11.pdf

Memurlar.Net – Özel

Devamını oku

OSGB Makaleleri

İş Kazasında Yapılması Gerekenler

Yayınlanma tarihi

-

iş kazasında yapılması gerekenler

İş Kazasında Yapılması Gerekenler

İş kazaları bütün sektörlerde meydana gelmektedir.  İş kazalarını önlemek için sektörlere göre iş sağlığı ve güvenliği kapsamında güvenlik önlemi almak mühim bir konudur. Özellikle alacağınız önlemler sırasında panik olmamanız ve bilinçli olmanız oldukça önemli bir konudur.

Bu nedenle bir iş kazası meydana geldiğinde yapılması gerekenleri kısaca anlatacağız;

1)Çalışmayı Bırakın

Panikle hareket ederseniz iş kazası sonucu olası tehlikeyi arttırabilirsiniz. Araştırmalara göre iş kazası yaşanan bir ortamda çalışanların istemeden kaza bölgesine ve ya kaza alanı dışına yöneldiği vurgulanmaktadır. İnsan psikolojisi, kaza gibi olumsuz bir olayda o an yaptığı iş haricinde bir işe yönelmektedir. Genelde çoğu kaza alanında insanlar kaza alanını görmek yada kazayı yaşayan yakını ise müdahale etmek isterler. Bu gibi durumlarda alanda yaşanan iş kazası durumunda oluşan telaş,üzüntü, çalışan makinelerin tehlikesi umursanmadığı takdirde daha farklı iş kazalarına yol açabilirsiniz.

Bu nedenle, bir kaza sırasında ilk yapılması gereken şey işyerinde veya ilgili bölümdeki tüm çalışmanın, araç trafiğinin ve makinelerin durdurulmasıdır.

2)İş Kazası Yaşayan Çalışanın Durumunu Kontrol Edin!

İş kazası yaşayan çalışanın sağlık durumunu tespit etmek oldukça muhimdir. Olay sırasında birden çok kişide yara almış olabilir. Bu gibi olaylarda durumu acil olan çalışana bir an önce tıbbi müdahale yapılması gereklidir. Ayrıca 112 acil yardım arandığında tüm kaza geçiren kişilerin durumunu net olarak belirtebilmek önemlidir.Sağlık problemi daha normal olan çalışanlarda sakinleştirilmesi ve telkin edilmesi gereklidir.

3)112 Aranmalı

İş kazası yaşayan çalışanlara acil ilkyardım uygulaması oldukça muhim bir konudur. İlkyardım konusunda iş kazası yaşayan çalışana alanda bulunan deneyimli bilinçli bir kişinin müdahale yapması gerekmektedir. Aksi takdirde ilkyardım eğitimi almıyorsa müdahale yapmamalıdır. Yardım uygularken doğru ve etkili şekilde davranmak, eğer ilkyardım konusunda bilgili kimse yoksa hiç yardım uygulamamak daha doğrudur. Kaza geçiren kişilere ilkyardım uygularken aynı zamanda 112 Acil’e de haber verilmelidir.

İlginizi Çekebilir:  Hastanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği

Kazalarda 112 Acil’i aramak, kaza yerini ve durumu net şekilde anlatmak ve onlardan gelen talimatlar doğrultusunda hareket etmek, kaza geçiren kişilerin sağlığı açısından çok önemlidir.

Unutmayın ki kazalar sonucu hayatını kaybeden kişilerin yaklaşık % 40’ı hatalı ilkyardım uygulaması veya hiç uygulanmaması nedeniyle hayatını kaybetmiştir

4) Alan Güvenliği Oluşturun

İş kazasının yaşandığı alanda ilkyardım yapılmasını önleyici ayrıca diğer çalışanlarıda zarar görmesine sebep olacak malzemeler ve olaylar olabilir. Alev kaynakları, yanıcı ve yakıcı malzemeler, kesici aletler, patlama tehlikesi olan basınçlı aletler, kırık cam veya ekipman parçaları olay yerinde bulunabilecek başlıca tehlike kaynaklarıdır.

Bunların ortamdan uzaklaştırılması, yeni kazalara yol açmamak açısından önemlidir. İş kazası yaşanan alanı korumaya alırken kanıt olarak sunulabilecek malzemelerin yada bilgilerin zarar görmemesi için dikkat edilmelidir.Mümkünse fotoğraf veya video çekilmeli ve malzemeler daha sonra ortamdan uzaklaştırılmalıdır. Bu sayede kazanın oluş şekli ve alınması gereken önlemler hakkında bilgi sahibi olunabilir. Ayrıca adli bir vaka oluşması durumunda delil olarak da kullanılabilir.

5) İş Kazasından Sonrası Bilgi Toplayın

İş kazalarında, kazanın sebeplerini ortaya çıkarmak o kazaya engel olmasa bile daha sonra meydana gelebilecek kazaları önleme konusunda alınacak önlemlere dair bizlere ışık tutacaktır. Ayrıca olayda ölüm veya kalıcı sakatlık durumu oluştuysa adli vaka haline döneceğinden bu sebepler delil olarak da kullanılabilir.

Kaza ile ilgili öncelikle kaza olan bölgenin fotoğrafları çekilmeli, varsa makina-ekipman parçaları toplanmalıdır. Kazaya şahit olan kişilerin ifadeleri not edilmelidir. İşyerine ait kamera sistemi varsa bir kopyası alınmalı ve ayrı bir ortamda saklanmalıdır.

 

 

 

 

 

 

Devamını oku

OSGB Makaleleri

Diş Hekimliğinde İş Sağlığı ve Güvenliği

Yayınlanma tarihi

-

Diş Hastanelerinde İş Sağlığı ve Güvenliği

Diş Hekimliğinde İş Sağlığı ve Güvenliği

Diş hekimliğinde, diş hekiminden hastaya ve hastadan diş hekimine kan, vücut sıvıları, tükrük, cerrahi aletler vs ile hastalıkların geçiş olasıkları mevcuttur. Bilinmesi gereken diş hekimi muayene yada işlem sırasında mutlaka maske, eldiven gibi kişisel korucu donanımları kullanması gerekmektedir.

Hastanelerde Güvenlik Önlemleri

Sağlık sektörü içerisinde pek çok riski barındırmaktadır. Hatta diğer sektörlere nazaran, çalışanların işleri çoğunlukla bulaşıcı enfeksiyonlar ya da virüslerle olduğundan risk faktörü daha da artmaktadır. Çalışanların işyeri ortamında çevresel, psikolojik, kimyasal, biyolojik, ergonomik ve fiziksel risklerle karşılaşma durumları söz konusudur. Risklere karşı önlem alınması zorunludur. İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kaliteli referansları olan OSGB firmalarından tercih edebilirsiniz.

Ve bunlardan bazıları;

Modern havalandırma ve tesisat sistemleri kullanmaları önem arz etmektedir. Kimyasallar ve radyoaktif maddelerle çalışırken önlemler alınmalıdır. Kan, solunum ya da ortamda maruz kalma durumları farketmeksizin bulaşıcı hastalıklara karşı önlemler alınmalıdır. Kullanılan malzemeler mutlaka steril olmalı, hastane atıklarının yönetimi de dikkatle yapılmalı. Hastaları taşırken, kaldırırken ya da hastanenin diğer hizmet birimlerinde (mutfak, çamaşırhane, depolar) çalışırken sakatlıklara mahal vermeme açısından ergonomik gereçler kullanılmalıdır. Maruz kalınabilecek kimyasalların özellikleri bilinmeli, kullanım ve saklanma koşulları sırasında yarattıkları tehlikelere karşı korunulmalı, bu maddelerle çalışan kişiler eğitilmeli ve gerektiğinde
mutlaka Kişisel Koruyucu Donanımlar kullanılmalıdır. Hastanelerde güvenlik önlemleri için bir iş sağlığı ve güvenliği talimatı hazırlanıp, tüm çalışanların bu talimat hakkında bilgilendirilmesi önem arz etmekedir.

Bu talimatta;

-Hastanede hizmet veren tüm çalışanlar yasalar çerçevesinde belirlenen iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uymalıdırlar.
-Çalışılan bölümde birim sorumlusunun bildireceği yazılı ve sözlü kurallara mutlaka uyunuz.
-Uyarı levhaları hakkında bilgi sahibi olun, kişisel veya ortam güvenliğini tehdit eden tehlikeleri birim sorumlusuna bildirin.
-Sorumlu olmadığını görevlerle ilgili müdahalede bulunmayın. Yetkinizin olmadığı bölümlere girmeyin.
-Kişisel Koruyucu Donanımlarınızı mutlaka kullanınız. Her işlemden önce kontrollerini sağlayınız, uygunsuzluk halinde birim sorumlusuna ileterek, yenisini talep ediniz. Gibi konulardan bahsedilmelidir.

İlginizi Çekebilir:  Kazı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği

Hastane Riskleri

Hastaneler, pek çok riski içerisinde barındırmaktadır. Çevresel, psikolojik, kimyasal, biyolojik, ergonomik ve fiziksel risklerle karşılaşma durumları söz konusudur. Örnek vermek istersek; iğne batması, kesici-delici alet yaralanması, kas-iskelet sistemi hasarları, ambulans kazaları yaşanmaktadır. Radyolojide çalışan kişiler süreli radyasyona maruz kalırlar. Amerikan Ulusal Mesleki Sağlık ve Güvenlik Enstitüsünün araştırmalarına göre; hastanelerde 29 çeşit fiziksel, 25 çeşit kimyasal, 24 çeşit
biyolojik, 6 çeşit ergonomik ve 10 çeşit psikososyal tehlike ve risk vardır. Bu riskler iş verimini olumsuz yönde etkilemektedir. Ekonomik kayıplara, iş kazalarının artmasına ve sağlık çalışanlarının bakımlarını yaptığı hastaların doğrudan risk altında kalmasına neden olmaktadır. Biyolojik risk etmenleri sağlık sektöründe çalışanların en çok karşılaştıkları risklerdir. Kan yoluyla bulaşan hastalıklar, solunum yoluyla bulaşan enfeksiyonlar vs.

 

 

Devamını oku

OSGB Makaleleri

OSGB HİZMETİ NELERDİR ?

Yayınlanma tarihi

-

OSGB Hizmetleri Nelerdir ?

OSGB Hizmeti Nelerdir ?

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kanununca 50 kişi ve üstü çalışan az tehlikeli iş yerleri, ve 1 kişi dahi çalışsa tehlikeli ve çok tehlikeli iş yerlerinde iş güvenliği hizmetleri alma zorunluluğu mevcuttur.İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri OSGB hizmetleri kapsamına girmektedir. Bu zorunluluk 50 kişi altı az tehlikeli firmalar için iş güvenliği uzman ve işyeri hekimi bulundurma zorunluluğu olmamakla birlikte tek seferlik hizmet şeklinde risk analizi, acil durum eylem planı, işçilerin eğitimleri şeklindedir. Örneğin risk analizi ve acil durum eylem planları az tehlikeli firma için 6 senede 1 yenilenmelidir. Değişen yeni teknolojik durumlar, yaşanılan iş kazaları ve yeni bir taşınma söz konusu olduğunda bu hizmetlerin tekrar alınması söz konusudur. Eğitimlerde ekstrem bir durum olmadığı sürece 3 senede 1 olarak sınırlandırılmıştır. İş kazaları ve meslek hastalıklarını azaltabilmek adına bu hizmetler önem arz etmektedir.

İş güvenliği uzmanı ve iş yeri hekimi bulundurması zorunlu iş yerleri için (yönetmelik gereği kişi sayısına bağlı zorunlu iş yerlerinde dsp) kişi sayısıyla orantılı olarak ziyaret tarihleri belirlenir. Ve işyeri için risk analizi acil durum eylem planı hazırlanır, eğitimler verilir. İş yeri hekimi tarafında işe giriş periyodik muayeneleri gerçekleştirilir. Yönetmelik gereği tehlikeli ve çok tehlikeli firmalar için muayeneler daha kapsamlı olmak zorundadır. Ve OSGB  hizmetlerini yürüttüğümüz firmalara mobil sağlık araçları sağlanmaktadır. Kanun ve yönetmeliklere hakim uzman ve hekimler, zorunlu olan periyodik kontroller, bakımlar ve tatbikat, tahliye, ilkyardım eğitimleri, yangın eğitimleri konularında danışmanlık sağlar. Yapılması zorunlu olan bu gibi işlerin takibini sağlar.

OSGB  açılımı, Ortak Sağlık Güvenlik Birimi olarak okunur; 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında zorunlu iş güvenliği hizmetlerini işyerleri için sağlayan; içinde iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi, dsp bulunduran birimler olarak tanımlanır.

İlginizi Çekebilir:  OSGB Nedir Görevleri Nelerdir ? 

OSGB Hizmetleri;

  • İş Güvenliği Uzmanı, İş Yeri Hekimi, DSP bulundurma zorunluğu olan işyerlerine kişi sayısı ve tehlike sınıflarıyla orantılı olarak hizmet sağlamak
  • Risk Analizi hazırlanması
  • Acil Durum Eylem Planı hazırlanması
  • İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimlerinin verilmesi
  • Yönetmelik gereği zorunlu olan periyodik kontrol, eğitimler, tatbikatların danışmanlıklarını ve takibini sağlamak

OSGB Hizmeti Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli ?

,6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği kapsamında iş güvenliği hizmetlerinin zorunlu olduğu durumlar mevcut ve bunlar göz önüne alınarak ya İSGB kurulumu oluşturulur ya da bir OSGB ile anlaşılır. OSGB bu gibi bir durumda daha az maliyetli olduğundan işyerlerinin tercih sebebi olmaktadır.

Peki OSGB seçerken nelere dikkat edilmeli? Öncelikle çalıştığımız OSGB nin kaliteli olması. İş güvenliği hizmeti alıyorsak bunun tüm gerektirdiklerinin yerine getirilmesinin önemini bilmekteyiz. Kaliteli bir OSGB demek ihmallerden kaynaklı cezalara karşı işyerini korumak adına önemlidir. Ayrıca bir OSGB firması ile araştırmaya karar verdiğinizde OSGB firmasının referanslarını da göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Peki İyi Bir OSGB Kriterler Nelerdir?

OSGB nin Tecrübesi; Tecrübeli bir firma size konuyla ilgili soracağınız tüm konulara açıklayıcı, tatmin edici cevaplar verebilmeli. Referanslarda bu gibi durumlarda önem arz etmektedir.

İyi bir OSGB firması araştırmacı kişilerden oluşur. Yönetmeliklere hakim olan iş kazaları ve meslek hastalıklarını, ülkede hangi sektörlerde ne yoğunlukta olduğunu ve bu gibi durumlarla karşılaşılabileceğini bilen, araştıran kişilerden oluşmalıdır.
İnsan İlişkileri iyi olmalıdır. Firmalara sağlanan danışmanlık hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde yürütümünü sağlayabilmeli, konunun önemini işveren ve çalışanlara aktarabilmelidir. Ayrıca çok zor olarak tanımlanabilen yetişkin eğitimlerinde karşı tarafa bunun güvenini verip dinlenebilmeyi sağlayabilecek kişiler olmalıdır. İşini hakkıyla yaptığını gösterebilmeli. Asıl amacının gerçekten güvenlik ve sağlık olduğunu karşı tarafa geçirebilirse çalışanlarla güzel ilişkiler kurar ve ziyaret gerçekleştiğinde çalışanlar memnuniyetsiz olmak yerine veya sadece uzman, hekim geldiğinde dikkat ediyormuş gibi yapmak yerine, bunun gerçekten onlar için, ailelerine, hayatlarına sağlıklı bir şekilde devam edebilmelerini sağlamak için olduğunu hissederler. Çatışmak yerine beraber güzel bir şekilde ilerleme kaydedebilirler.

İlginizi Çekebilir:  Milli İstihdam Seferberliği Şartları

 

 

 

 

Devamını oku

Trending