Takip Edin

OSGB Makaleleri

İş Kazası Bildirimi

Yayınlanma tarihi

-

İş Kazası Bildirimi

İş Kazası Bildirimi

5510 Sayılı SGK Kanununa göre  üzere işyerinde ya da işyeri sınırlarında meydana gelen olaydır. İşletme sınırları içerisinde gerçekleşen iş kazalarının belirlik kurallar çerçevesinde iş kazası bildirimi yapılması gerekmektedir.

SGK İş Kazası Hakkından Hangi Çalışanlar Yararlanmaktadır ?

  • 4a yani ssk kapsamında çalışanlar,
  • 4b yani bağkur kapsamındakiler,
  • Ek 5 tarım sigortası kapsamında isteğe bağlı prim ödeyenler,
  • Tutuklu ve hükümlüler,
  • Mesleki eğitim merkezinde eğitim gören aday çıraklar, meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerden staja tabi tutulanlar, üniversitede okurken staja tabi tutulan öğrenciler,
  • Vazife malulluğu aylığı bağlanıp 4a ssk kapsamında çalışanlar ya da 4/b bağkur kapsamında prim ödeyenler,
  • İŞKUR kursiyerleri.
  • İntörn öğrencileri.

İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır ?

İş kazası bildirimi nasıl yapılır ? – İş kazası girişini diğer ismi ile SGK iş kazası bildirimini, iş kazası oluş tarihinden sonraki 3 iş günü içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumu’na elektronik ortamda ya da manuel ortamda yapılır

Eğer çalışan işverenin kontrolü dışında olan bir yerde SSK iş kazası geçirdiyse ve işveren bu durumu geç öğrendiyse SGK iş kazasi bildirimi işverenin öğrendiği günden sonraki 3 iş günü içerisinde yapılmalıdır.

iş kaza bildirimi süresini hesaplarken sadece iş günlerini hesaba dahil etmeniz gerekir. İş kazası bildirimi sgk’ya yapılacağı süre hesabında tatil günleri dikkate alınmaz. Cumartesi, pazar ve resmi tatil günleri ile bayram günleri iş kazası bildirim süresinden düşmez.

İş kazası girişini belirlenen süre içerisinde elektronik ortamda Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirmeniz gerekir. Tabi elektronik ortamda sadece SGK E-Bildirge şifresi sahibi olan ve 4a SSK kapsamında sigortalı çalıştıran işverenler iş kazasi bildirim girişi yapabilir. Diğer sigortalıların ve bağkurluların İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu ile Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirim yapması gerekir.

İlginizi Çekebilir:  COVID-19 Şüpheli Vaka İzolasyon ve Transfer Süreci

İş Kazası Bildirim Süresi

Yukarıda da belirttiğimiz üzere iş kazası bildirim süresi iş kazasının oluş tarihinden itibaren 3 iş günüdür.

Sistem iş kazası girişinde kayıt işlemi başarısız uyarısı veriyorsa ne yapılmalıdır?

İş kazası bildirimi formunu doldurdunuz. Kaydet tuşuna bastınız. Ama kayıt başarısız hatası aldınız. Bunun bir kaç sebebi olabilir;

Eğer çalışan işyerinde yeni işe girdiyse ve henüz aylık prim ve hizmet belgesi gönderilmediyse sistem bu kişiyi işyerinde çalışan olarak görmez ve kaydı tamamlamaz. Bunun için çalışan adına aylık prim ve hizmet belgesi göndermeniz ya da sigortalı hesap fişi girmeniz gerekir. Bu durumda problem çözülür.

İş kazası SGK bildirimi yaparken bilgilerden birini eksik girmiş olabilirsiniz. Bu durumda girdiğiniz bilgileri gözden geçirmeniz gerekir.

SGK sisteminden kaynaklanan bir problem olabilir. Bu durumda süresi içerisinde tekrar denemeniz gerekir.
Yukarıdakileri yapmış olmanıza rağmen hala kayıt yapamadıysanız bu durumda iş kazasI bildirimini manuel yapmaktan başka çareniz kalmıyor. Aksi takdirde işlem cezalı olur ve geç SGK kaza bildiriminden dolayı ceza yersiniz.

İş kazası bildirme hangi SGK’ya yapılır, işyerinin bağlı bulunduğu SGK’ya mı yoksa herhangi bir SGK’ya mı?

Normalde iş kazaları bildirimi işyerinin bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik Merkezine yapılması gerekmektedir. Ancak acil durumlarda iş kazası bildirimi süresi içerisinde işkazası bildirimini başka bir Sosyal Güvenlik Merkezi’ne elden verebilirsiniz. Bildirim yaptığınız SGM sgk iş kazasi bildiriminizi ilgili SGM’ye gönderir.

İş Kazası Bildirmeme Cezası

İşveren olarak iş kazası bildirimleri yukarıda belirtilen sürede bildirmemeniz halinde Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 6331 sayılı Kanun gereği tarafınıza iş kazası bildirmeme cezası uygulanır. 2018 iş kazası bildirmeme cezası tutarı geç bildirim başına asgari olarak 2702,00 TL’dir. Ancak işyerinizin tehlike sınıfı ve çalışan sayısına göre uygulanacak idari para cezası tutarı farklılık gösterebilmektedir. Buna göre 6331 sayılı Kanun gereği iş kazası geç bildiriminden dolayı uygulanacak idari para cezası tutarları şu şekilde olacaktır;

İlginizi Çekebilir:  İş Güvenliği Uzmanlarının Görev ve Yetkileri

10’dan az çalışanı olan işyerleri için;

Az tehlikeli ise aynı miktarda yani 3092,00 TL olarak uygulanır.
Tehlikeli sınıfta ise %25 arttırılır. Yani 3865 TL uygulanır.
Çok tehlikeli sınıfta ise %50 arttırılır yani 4638,00 TL olarak uygulanır.

10 ile 49 çalışanı olan işyerleri için;

Az tehlikeli ise aynı miktarda yani 3092,00 TL olarak uygulanır.
Tehlikeli sınıfta ise %50 arttırılır yani 4638,00 TL olarak uygulanır.
Çok tehlikeli sınıfta ise %100 arttırılır yani 6184,00 TL olarak uygulanır.

50’den Fazla Çalışanı olan işyerleri için;

Az tehlikeli sınıfta ise %50 arttırılır yani 4638,00 TL olarak uygulanır.
Tehlikeli sınıfta ise %100 arttırılır yani 6184,00 TL olarak uygulanır.
Çok tehlikeli sınıfta ise %200 arttırılır yani 9276,00 TL olarak uygulanır.

İş kazası rapor parası ne kadar?

İş kazasından dolayı geçici iş göremezlik raporu almanız halinde raporlu olduğunuz süre boyunca SGK size günlük olarak ortalama brüt kazancınızın 2/3’ünü öder. Yatarak tedavilerde bu tutar ortalama brüt kazancın 1/2’sidir.İş kazasında SGK raporlu olduğunuz sürenin tamamına ödeme yapar.

İş Kazası Rapor Parası Hesaplama linketen detaylara ulaşabilirsiniz : https://sgkbilgisi.com/is-kazasi-rapor-parasi-hesaplama-2018/

İş kazası sonucu SGK’dan sürekli maaş nasıl alınır?

İş kazası sonucu çalışma gücü kayıp oranınız en az %10 üzerinde geldiyse Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan sürekli olarak gelir alabilirsiniz. Sürekli iş göremezlik geliri adı verilen bu gelir size ömür boyu ödenir. Bu geliri aldığınız süre boyunca çalışmanız halinde gelir kesilmez. Ayrıca bu gelir üzerinden hem siz hemde bakmakla yükümlü olduğunuz eşiniz, çocuklarınız, anne ve babanız da sağlık hizmetlerinden ücretsiz yararlanabilir.

Ölümlü İş Kazası Sonucu Geride Kalanlara Maaş Bağlanır mı, Şartları Nelerdir?

İş kazası sonucu vefat eden kişinin hak sahiplerine (eş, çocuk, anne, baba) sürekli iş göremezlik geliri bağlanır. Bu gelir için 1 günlük çalışma bile yeterlidir. Olayın SGK tarafından iş kazası sayılması gelir bağlanması için yeterlidir. Vefat eden kişinin aynı zamanda gün sayısı ölüm aylığı bağlanması için yeterli ise (ssk için 900 gün, bağkur için 1800 gün) hak sahiplerine hem emekli aylığı hem de sürekli iş göremezlik geliri bağlanabilir

İlginizi Çekebilir:  PATLAMADAN KORUNMA DOKÜMANI NEDİR? NASIL HAZIRLANIR?

SGK İş Kazası Bildirim Formu : https://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/welcome.do

 

 

Devamını oku

OSGB Makaleleri

COVID-19 Şüpheli Vaka İzolasyon ve Transfer Süreci

Yayınlanma tarihi

-

  • Olası vaka için çalışma sahası içerisinde izolasyon odası oluşturulur.
    1. İzolasyon odası çalışma sahasının çıkışına en yakın ve kalabalık çalışan grubundan en uzak oda olarak seçilir.
    2. Odanın yakınında elzem durumlar için lavabo ve wc bulunması önemlidir.
    3. İzolasyon odasında vaka ihtiyaç kiti (çantası bulunur)
    4. Çantada (maske, ıslak mendil, el dezenfektanı, peçete, su, tıbbi atık poşeti) mevcuttur.
    5. Olası vaka için planlanan/hazırlanan oda tüm çalışanlara duyurulur.
  • Olası semptomu olan çalışanın ivedilikle tıbbi maske takması sağlanır, vakit kaybetmeden maksimum sosyal izolasyon sağlanarak izolasyon odasına  beklemeye alınır.
  • Olası semptomu olan çalışan hakkında bilgi, derhal hazırlık ekip liderine (acil durum koordinasyon ekip lideri) verilir.
  • İzolasyon odasına giriş yapılmaması esastır. Ancak giriş yapılmanın elzem olması durumunda, enfeksiyon şüphesi olan kişilerle doğrudan temas, veya kontaminasyon riski bulunması durumuna karşılık;
    1. Tam kapalı göz koruyucu veya yüz koruyucu/siperlik (EN-166),
    2. Koruyucu kıyafet (EN-14126)
    3. Solunum koruyucu (EN-149/FFP2 veya FFP3) maske
    4. Eldiven (EN ISO 374-5 ve virüs piktogramlı) KKD ekipmanı hazır bulundurulur.
  • Olası vaka ile ilgili bilgi ulaştığı anda ilgili İl Sağlık Müdürlüğü ve 112 komuta merkezine, hazırlık ekip lideri (acil durum koordinasyon ekip lideri) tarafından bilgi verilir.
  • Vakanın transferi 112 Acil Sağlık hizmetlerinin, hazırlık ekip liderini (acil durum koordinasyon ekip lideri) yönlendirmesi ile gerçekleşir.
  • 112 Acil Sağlık Hizmetleri aracılığıyla kişinin hastaneye nakli sağlanır.
  • İzolasyon odası boşaldıktan sonra oda uygun dezenfektasyon yöntemi ile dezenfekte edilir.

İstanbul içinde, Efor OSGB, Tecrübeli İş güvenliği uzmanları ve işyeri hekimleriyle İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerinizde kaliteli ve güvenilir hizmet sunmaktadır.

İlginizi Çekebilir:  İlkyardım Nedir ve Önemi
Devamını oku

OSGB Makaleleri

Kapalı Yerlerde Çalışan Güvenlik Görevlilerine Yönelik Öneriler

Yayınlanma tarihi

-

Banka, PTT, Karantina Merkezleri vb. Yerlerde Çalışan Güvenlik Görevlilerine Yönelik Öneriler

Banka, PTT görevlileri, karantina merkezleri vb. yerlerde güvenlik görevlileri, COVID-19 açısından düşük ve orta riskli alanlarda çalışmaktadır.

Bir metreden uzak temas (Düşük riskli çalışma alanı) 

Güvenlik görevlilerinin yüz yüze temas olasılığını azaltmak için cam kabinlerde bulunmaları önerilir. Böyle bir imkan yoksa, kuruma giriş yapanlarla güvenlik görevlileri

arasında en az 1 metre mesafeyi sağlayacak şekilde düzenleme yapılmalıdır. 1 metreden uzak durulacaksa sadece maske yeterlidir.

Bir metreden yakın temas (Orta riskli çalışma alanı)

Üst araması yapılacaksa 1 metreden yakın temas olasılığı vardır. Aşağıdaki kişisel koruyucu ekipmanları kullanması sağlanmalıdır.

Maske ve gözlük/yüz koruyucu kullanılmalıdır.  Vücut salgılarıyla gözle görülür bir kirlenme olasılığı yoksa eldiven kullanılmamalıdır. El hijyeni sağlanmalıdır.

» Yukarıda kullanılması gerektiği belirtilen ekipmanlar görevlinin aktif olarak görevini yaptığı sırada kesintisiz olarak kullanılmalıdır.

» Eldivenin doğru kullanımı çok önemlidir. Değiştirilmeyen eldivenler kontaminasyona yol açacağından hasta çevresine dokunulmamalı ve el hijyenine özen gösterilmelidir.

» Görevlinin iş mahallinden dinlenmek üzere yerinden ayrılması halinde (çay,yemek vb.) kullanılan ekipman çıkartılır ve uygun şekilde evsel atık kutusuna atılır.

» İş mahallinde aktif mesaiye dönülürken yeni kişisel koruyucu ekipman kullanılır.

» Maskeler nemlendikçe ve kirlendikçe yenileri ile değiştirilmelidir.

» Kişisel Koruyucu Ekipman (KKE)’nın uygun kullanımı konusunda eğitim verilmelidir. Önce maske sonra gözlük/yüz koruyucu takılır, çıkarılırken önce gözlük/yüz koruyucu ve en son maske çıkarılır.

» Kişisel koruyucu ekipmanların giyilmesi ve çıkartılması sonrasında her seferinde uygun el hijyeni sağlanmalıdır. El hijyeni en az 20 saniye su ve sabunla el yıkama veya alkol bazlı el antiseptiği ile el ovalama ile sağlanır.

» Kolay ulaşılabilir yerlerde alkol bazlı el antiseptiği bulundurulmalıdır.

İlginizi Çekebilir:  Kazı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği

» Kullanılan malzemeler çıkartıldıktan sonra tekrar kullanılmamalıdır.

Devamını oku

OSGB Makaleleri

Kısa Çalışma Ödeneği

Yayınlanma tarihi

-

Koronavirüsü salgınının etkilerine karşı geçtiğimiz günlerde düzenlenen “Koronavirüsle Mücadele Eşgüdüm Toplantısı”nda, ekonomiyle ilgili alınan önlemler paketi paylaşıldı. Virüsün etkilerini en aza indirmek için hazırlanan ekonomik paketin dikkat çeken başlıklarından biri de “Kısa çalışma ödeneği”ydi. Kısa çalışma ödeneğiyle ilgili tüm merak edilenler:

Kısa çalışma ödeneği nedir?

Kısa çalışma ödeneği: Genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle iş yerindeki haftalık çalışma sürelerinin geçici olarak en az üçte bir oranında azaltılması veya süreklilik koşulu aranmaksızın iş yerinde faaliyetin tamamen veya kısmen en az dört hafta süreyle durdurulması hallerinde devreye alınan bir uygulama. Uygulama kapsamında sigortalılara, üç ayı aşmamak üzere (Cumhurbaşkanı kararıyla 6 aya kadar uzatılabilir) iş yerinde çalışamadıkları dönem için gelir desteği sunuluyor.

“Kısa çalışma ödeneği” özetle; olağanüstü dönemlerde iş yerlerinin kapanması halinde personel maaşlarının %60’ının devlet tarafından ödenmesi anlamına geliyor.

İş yerinde kısa çalışma uygulanabilmesi için gerekli şartlar nelerdir?

İşverenin; genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle iş yerindeki çalışma süresinin önemli ölçüde azaldığı veya durduğu yönünde İŞKUR’a başvuruda bulunması ve iş müfettişlerince yapılan uygunluk tespiti sonucu iş yerinin bu durumlardan etkilendiğinin tespit edilmesi gerekiyor.

Kısa çalışma uygulaması için mevcutta şu 4 kriz maddesinden en az birinin bulunması gerekiyor:

1-Genel ekonomik kriz

Ulusal veya uluslararası ekonomide ortaya çıkan olayların, ülke ekonomisini ve dolayısıyla iş yerlerini ciddi anlamda etkilediği durumlar.

2- Bölgesel kriz

Ulusal veya uluslararası olaylardan dolayı belirli bir il veya bölgede faaliyette bulunan iş yerlerinin ekonomik olarak ciddi şekilde etkilenip sarsıldığı durumlar.

3- Sektörel kriz

Ulusal veya uluslararası ekonomide ortaya çıkan olaylardan doğrudan etkilenen sektörler ve bunlarla bağlantılı diğer sektörlerdeki iş yerlerinin büyük ölçüde etkilendiği durumlar.

İlginizi Çekebilir:  PATLAMADAN KORUNMA DOKÜMANI NEDİR? NASIL HAZIRLANIR?

4- Zorlayıcı sebepler

İşverenin kendi sevk ve idaresinden kaynaklanmayan, önceden kestirilemeyen, geçici olarak çalışma süresinin azaltılması veya faaliyetlerin tamamen veya kısmen durdurulması ile sonuçlanan, dışsal etkilerden kaynaklanan dönemsel durumları ya da deprem, yangın, su baskını, heyelan, salgın hastalık, seferberlik gibi durumlar.

Koronavirüs salgını ve kısa çalışma ödeneği

Çin’in Vuhan kentinde ortaya çıkan ve birçok ülkeyi etkisi altına alan “Yeni tip koronavirüsün” (Covid-19) olası etkileri dikkate alınarak “Dışsal etkilerden kaynaklanan dönemsel durumlardan ileri gelen zorlayıcı sebep” kapsamında kısa çalışma uygulaması başlatıldı.

Uygulama kapsamında, koronavirüsten olumsuz etkilendiği gerekçesiyle kısa çalışma ödeneği talep etmek isteyen işverenler;

İçinde bulunduğu duruma ilişkin kanıtlarla birlikte İŞKUR’un sayfasından ulaşabilecekleri “Kısa çalışma talep formu”nu doldurup, kısa çalışma yaptırılacak çalışanlarına ilişkin bilgileri içeren listeyle bağlı olduğu İŞKUR biriminin e-posta adresine, mesaj göndererek başvuru yapabilir. Kurum gerektiğinde işverenden ek belge talep edebiliyor. İşveren olarak başvurunuz değerlendirilirken, başvurunuzun alındığına dair size bir bilgi veriliyor. Daha sonra başvurunuz, uygunluk tespiti için Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına gönderiliyor.

Kısa çalışma ödeneğine nasıl başvurulur?

Zorlayıcı birtakım sebeplerin varlığının işçi ve işveren sendikaları konfederasyonlarınca iddia edilmesi veya bu yönde kuvvetli belirtilerin bulunması durumunda konu, İŞKUR Yönetim Kurulu’nca değerlendirilerek karara bağlanıyor. Deprem, yangın, su baskını, heyelan, salgın hastalık, seferberlik gibi durumlar nedeniyle zorlayıcı sebeple yapılan başvurular için yönetim kurulu kararı aranmıyor.

Genel ekonomik, sektörel veya bölgesel kriz ile dışsal etkilerden kaynaklanan dönemsel durumlardan ileri gelen zorlayıcı sebeplerle ilgili yönetim kurulunca alınmış bir karar bulunmuyorsa işverenlerce yapılan başvurular kurum birimi tarafından reddedilebiliyor.

İş müfettişlerince yapılacak incelemeden sonra uygunluk tespiti tamamlanırsa, kısa çalışma uygulanacak işçi listesinin değiştirilmesine ve/veya iş yerinde uygulanan kısa çalışma süresinin arttırılmasına yönelik işveren talepleri, yeni başvuru olarak değerlendiriliyor.

İlginizi Çekebilir:  Kamuda İş Güvenliği ve Uzmanları Ne Kadar Maaş Alır ?

İşverenler, genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz veya zorlayıcı sebeplerle “Kısa çalışma talep formu”nu ve kısa çalışma yaptırılacak işçilere ilişkin bilgileri içeren listeyi düzenleyerek başvuruda bulunulabiliyor.

Kısa çalışma başvuruları, işçiler adına işverenler tarafından yapılıyor ve işçiler kısa çalışma talebinde bulunamıyor.

İşçinin kısa çalışma ödeneği alabilmesi için gerekli olan şartlar nelerdir?

Kısa çalışma ödeneğinin devreye alınmasıyla birlikte bu haktan, son 120 gündür sigortalı olarak çalışan ve son üç yıl içinde en az 600 gün işsizlik sigortası primi ödemiş çalışanlar yararlanabilecekti. Yapılan son düzenlemeyle esnekliğe gidildi ve 600 gün şartı 450 güne, 120 gün şartı da 60 güne düşürüldü.

  • İşverenin kısa çalışma talebinin iş müfettişlerince yapılacak inceleme sonucunda uygun bulunması,
  • İşçinin kısa çalışmanın başladığı tarihte, çalışma süreleri ve prim ödeme şartlarını sağlamış olması,
  • İş müfettişlerince yapılacak inceleme sonucu kısa çalışmaya katılacaklar listesinde işçinin bilgilerinin bulunması gerekiyor.

Kısa çalışma ödeneğinin miktarı nedir?

Sigortalı çalışana yapılacak olan günlük ödeme, sigortalının son 1 yıllık prime esas kazançları üzerinden hesaplanacak ve günlük ortalama kazancın %60’ı üzerinden gerçekleşecek. Bu hesaplamayla bulunan tutar, aylık asgari ücretin brüt tutarının %150’sini geçemeyecek.

Kısa çalışma ödeneği, işçinin kendisine aylık olarak her ayın beşinde ödenecek. Ödemeler PTT Bank aracılığıyla yapılacak.

Kısa çalışma yapan işçinin çalışılmayan hafta tatili, ulusal bayram ve genel tatil günlerine ilişkin ücret ve kısa çalışma ödeneği miktarı, kısa çalışma yapılan süreyle orantılı olarak işveren ve kurum tarafından ödenecek.

Sonuçlar işverene nasıl bildirilecek?

Koronavirüsten olumsuz etkilendiği gerekçesiyle kısa çalışma ödeneği talep eden işverenlere, başvuru yaptıkları e-posta adresi üzerinden sonuçlar bildirilecek. Talebi uygun bulunan işverenlerin, kurumca bildirilen sürede, “Kısa çalışma bildirim listeleri”ni güncelleyerek başvuru yaptıkları İŞKUR biriminin e-posta adresine göndermeleri gerekiyor.

İlginizi Çekebilir:  COVID-19 Şüpheli Vaka İzolasyon ve Transfer Süreci

Kısa çalışmanın erken sona ermesi

İşverenin, kısa çalışma uygulaması devam ederken, normal faaliyetine başlamaya karar vermesi durumunda, konuyu kurum birimine, varsa işçi sendikasına ve işçilere 6 iş gününden önce yazılı olarak bildirmesi gerekiyor. Bildirimde belirtilen tarih itibarıyla kısa çalışma sona eriyor. Geç bildirimlere ilişkin oluşan gereksiz ödemeler olursa, yasal faizle birlikte işverenden tahsil ediliyor.

Kısa çalışma ödeneğinin kesilmesi

Kısa çalışma ödeneği alanların işe girmesi, yaşlılık aylığı almaya başlaması, herhangi bir sebeple silah altına alınması, herhangi bir kanundan doğan çalışma görevi nedeniyle işinden ayrılması hallerinde veya geçici iş göremezlik ödeneğinin başlaması durumunda geçici iş göremezlik ödeneğine konu olan sağlık raporunun başladığı tarih itibarıyla kısa çalışma ödeneği kesiliyor.

İşverenin kayıt tutma zorunluluğu

Kısa çalışma yapan işveren, işçilerin çalışma sürelerine ilişkin kayıtları tutmak ve istenilmesi durumunda ibraz etmek zorunda.

İstanbul içinde, Efor OSGB, Tecrübeli İş güvenliği uzmanları ve işyeri hekimleriyle İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerinizde kaliteli ve güvenilir hizmet sunmaktadır.

Devamını oku

Trending