İş Kazası Bildirimi

İş Kazası Bildirimi

5510 Sayılı SGK Kanununa göre  üzere işyerinde ya da işyeri sınırlarında meydana gelen olaydır. İşletme sınırları içerisinde gerçekleşen iş kazalarının belirlik kurallar çerçevesinde iş kazası bildirimi yapılması gerekmektedir.

SGK İş Kazası Hakkından Hangi Çalışanlar Yararlanmaktadır ?

  • 4a yani ssk kapsamında çalışanlar,
  • 4b yani bağkur kapsamındakiler,
  • Ek 5 tarım sigortası kapsamında isteğe bağlı prim ödeyenler,
  • Tutuklu ve hükümlüler,
  • Mesleki eğitim merkezinde eğitim gören aday çıraklar, meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerden staja tabi tutulanlar, üniversitede okurken staja tabi tutulan öğrenciler,
  • Vazife malulluğu aylığı bağlanıp 4a ssk kapsamında çalışanlar ya da 4/b bağkur kapsamında prim ödeyenler,
  • İŞKUR kursiyerleri.
  • İntörn öğrencileri.

İş Kazası Bildirimi Nasıl Yapılır ?

İş kazası bildirimi nasıl yapılır ? – İş kazası girişini diğer ismi ile SGK iş kazası bildirimini, iş kazası oluş tarihinden sonraki 3 iş günü içerisinde Sosyal Güvenlik Kurumu’na elektronik ortamda ya da manuel ortamda yapılır

Eğer çalışan işverenin kontrolü dışında olan bir yerde SSK iş kazası geçirdiyse ve işveren bu durumu geç öğrendiyse SGK iş kazasi bildirimi işverenin öğrendiği günden sonraki 3 iş günü içerisinde yapılmalıdır.

iş kaza bildirimi süresini hesaplarken sadece iş günlerini hesaba dahil etmeniz gerekir. İş kazası bildirimi sgk’ya yapılacağı süre hesabında tatil günleri dikkate alınmaz. Cumartesi, pazar ve resmi tatil günleri ile bayram günleri iş kazası bildirim süresinden düşmez.

İş kazası girişini belirlenen süre içerisinde elektronik ortamda Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirmeniz gerekir. Tabi elektronik ortamda sadece SGK E-Bildirge şifresi sahibi olan ve 4a SSK kapsamında sigortalı çalıştıran işverenler iş kazasi bildirim girişi yapabilir. Diğer sigortalıların ve bağkurluların İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu ile Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirim yapması gerekir.

İş Kazası Bildirim Süresi

Yukarıda da belirttiğimiz üzere iş kazası bildirim süresi iş kazasının oluş tarihinden itibaren 3 iş günüdür.

Sistem iş kazası girişinde kayıt işlemi başarısız uyarısı veriyorsa ne yapılmalıdır?

İş kazası bildirimi formunu doldurdunuz. Kaydet tuşuna bastınız. Ama kayıt başarısız hatası aldınız. Bunun bir kaç sebebi olabilir;

Eğer çalışan işyerinde yeni işe girdiyse ve henüz aylık prim ve hizmet belgesi gönderilmediyse sistem bu kişiyi işyerinde çalışan olarak görmez ve kaydı tamamlamaz. Bunun için çalışan adına aylık prim ve hizmet belgesi göndermeniz ya da sigortalı hesap fişi girmeniz gerekir. Bu durumda problem çözülür.

İş kazası SGK bildirimi yaparken bilgilerden birini eksik girmiş olabilirsiniz. Bu durumda girdiğiniz bilgileri gözden geçirmeniz gerekir.

SGK sisteminden kaynaklanan bir problem olabilir. Bu durumda süresi içerisinde tekrar denemeniz gerekir.
Yukarıdakileri yapmış olmanıza rağmen hala kayıt yapamadıysanız bu durumda iş kazasI bildirimini manuel yapmaktan başka çareniz kalmıyor. Aksi takdirde işlem cezalı olur ve geç SGK kaza bildiriminden dolayı ceza yersiniz.

İş kazası bildirme hangi SGK’ya yapılır, işyerinin bağlı bulunduğu SGK’ya mı yoksa herhangi bir SGK’ya mı?

Normalde iş kazaları bildirimi işyerinin bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik Merkezine yapılması gerekmektedir. Ancak acil durumlarda iş kazası bildirimi süresi içerisinde işkazası bildirimini başka bir Sosyal Güvenlik Merkezi’ne elden verebilirsiniz. Bildirim yaptığınız SGM sgk iş kazasi bildiriminizi ilgili SGM’ye gönderir.

İş Kazası Bildirmeme Cezası

İşveren olarak iş kazası bildirimleri yukarıda belirtilen sürede bildirmemeniz halinde Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 6331 sayılı Kanun gereği tarafınıza iş kazası bildirmeme cezası uygulanır. 2018 iş kazası bildirmeme cezası tutarı geç bildirim başına asgari olarak 2702,00 TL’dir. Ancak işyerinizin tehlike sınıfı ve çalışan sayısına göre uygulanacak idari para cezası tutarı farklılık gösterebilmektedir. Buna göre 6331 sayılı Kanun gereği iş kazası geç bildiriminden dolayı uygulanacak idari para cezası tutarları şu şekilde olacaktır;

10’dan az çalışanı olan işyerleri için;

Az tehlikeli ise aynı miktarda yani 3092,00 TL olarak uygulanır.
Tehlikeli sınıfta ise %25 arttırılır. Yani 3865 TL uygulanır.
Çok tehlikeli sınıfta ise %50 arttırılır yani 4638,00 TL olarak uygulanır.

10 ile 49 çalışanı olan işyerleri için;

Az tehlikeli ise aynı miktarda yani 3092,00 TL olarak uygulanır.
Tehlikeli sınıfta ise %50 arttırılır yani 4638,00 TL olarak uygulanır.
Çok tehlikeli sınıfta ise %100 arttırılır yani 6184,00 TL olarak uygulanır.

50’den Fazla Çalışanı olan işyerleri için;

Az tehlikeli sınıfta ise %50 arttırılır yani 4638,00 TL olarak uygulanır.
Tehlikeli sınıfta ise %100 arttırılır yani 6184,00 TL olarak uygulanır.
Çok tehlikeli sınıfta ise %200 arttırılır yani 9276,00 TL olarak uygulanır.

İş kazası rapor parası ne kadar?

İş kazasından dolayı geçici iş göremezlik raporu almanız halinde raporlu olduğunuz süre boyunca SGK size günlük olarak ortalama brüt kazancınızın 2/3’ünü öder. Yatarak tedavilerde bu tutar ortalama brüt kazancın 1/2’sidir.İş kazasında SGK raporlu olduğunuz sürenin tamamına ödeme yapar.

İş Kazası Rapor Parası Hesaplama linketen detaylara ulaşabilirsiniz : https://sgkbilgisi.com/is-kazasi-rapor-parasi-hesaplama-2018/

İş kazası sonucu SGK’dan sürekli maaş nasıl alınır?

İş kazası sonucu çalışma gücü kayıp oranınız en az %10 üzerinde geldiyse Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan sürekli olarak gelir alabilirsiniz. Sürekli iş göremezlik geliri adı verilen bu gelir size ömür boyu ödenir. Bu geliri aldığınız süre boyunca çalışmanız halinde gelir kesilmez. Ayrıca bu gelir üzerinden hem siz hemde bakmakla yükümlü olduğunuz eşiniz, çocuklarınız, anne ve babanız da sağlık hizmetlerinden ücretsiz yararlanabilir.

Ölümlü İş Kazası Sonucu Geride Kalanlara Maaş Bağlanır mı, Şartları Nelerdir?

İş kazası sonucu vefat eden kişinin hak sahiplerine (eş, çocuk, anne, baba) sürekli iş göremezlik geliri bağlanır. Bu gelir için 1 günlük çalışma bile yeterlidir. Olayın SGK tarafından iş kazası sayılması gelir bağlanması için yeterlidir. Vefat eden kişinin aynı zamanda gün sayısı ölüm aylığı bağlanması için yeterli ise (ssk için 900 gün, bağkur için 1800 gün) hak sahiplerine hem emekli aylığı hem de sürekli iş göremezlik geliri bağlanabilir

SGK İş Kazası Bildirim Formu : https://uyg.sgk.gov.tr/IsvBildirimFormu/welcome.do