Takip Edin

OSGB Makaleleri

Hastanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği

Yayınlanma tarihi

-

Hastanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği

Hastanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği

İnsan sağlığı açısından önemli bir yer kaplayan hastanelerde iş sağlığı ve güvenliğinin gereklilikleri mutlaka yerine getirilmelidir.  Sağlık çalışanlarının sağlığının ve güvenliğinin geliştirilmesi, çalışma ortamında sağlığa zarar veren fiziksel, kimyasal, biyolojik, psikolojik, ergonomik tehlike ve risklerin, meslek hastalıkları ve iş kazalarının olmadığı güvenli hastane ortamının sağlamak üzere yapılan uygulamalardır.

Ülkemizde Sağlık Bakanlığı tarafından 27 Haziran 2015 tarihinde, “Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine DairYönetmelik” yayınlanarak yürürlüğe girmiş ve Sağlık Bakanlığı tüm sağlık kuruluşlarını hasta ve çalışan güvenliği açısından değerlendirmeye başlamıştır.

• 4857 Sayılı İş Kanunu kapsamında yer almayan işlerin tamamına yakını 6331 sayılı Kanun kapsamında yer almaktadır.
• Memurlar dahil statülerine bakılmaksızın tüm kamu ve özel işyerlerinde istihdam edilen tüm çalışanları kapsamaktadır.
• Çalışan sayısına bakılmaksızın kanun kapsamında olan tüm işyerlerinde İş Güvenliği Uzmanı, İşyeri Hekimi ve diğer sağlık personeli çalıştırma zorunluluğu getirilmiştir.

Hastanelerde Risk Yönetimi 

Hastanelerde risk yönetimi ;

•Tehlikeleri Belirlemek
• Riskleri Ortaya Çıkarmak
• Riskleri Kontrol Etmek

TEHLİKE

RİSK

Bulaşıcı Kan Bulaşıcı bir hastalığı bulunan bir hastadan kan örneği alırken enjeksiyon yaralanmasına bağlı olarak ortaya çıkabilecek bulaşıcı hastalık olasılığı
Tıbbi ve İnfekte AtıkTıbbi ve infekte atıkların uygun koşullarda toplanmaması sonucu çevreye saçılması olasılığı
Radyoaktif AtıkRadyoaktif atıkların çevreye sızıntı yapma olasılığı
GürültüSürekli ses şiddet düzeyi 85 dB (A) nın üzerinde olan bir makinanın yanında çalışan işçilerin sürekli işitme kaybına maruz kalma olasılığı

Hastanede İş Sağlığı Uygulamaları 

Kullanılan iğne, bistüri, katater iğnesi gibi kirli, kesici, delici aletler ele battığına ya da başkasının eline batması durumunda çok ciddi hastalıklara neden olabilmektedir. Ameliyatlarda kullanılan aletler elden eleverilmez, uygun bir zemin üzerinden alınır.Kirli, kesici, delici aletler kullanılırken toplanırken, temizlenirken ve imha edilirken yaralanmamaya dikkat edilir.Hastaya kullanılan kanlı enjektörleri;iğneleri dışarıda kalmayacak şekilde,kesinlikle kapaklarını kapatmadan sarı tıbbi atik kovası içine atılır.Kirli, kesici, delici aletler en yakın sarı atık kovasına atılır, kesinlikle çöp kovalarına atılmaz.

İlginizi Çekebilir:  İş Kazası Bildirimi

•Kutu en çok 3/4 oranında dolu olmalıdır. Kullanım sırasında büyük üst kapak tekrar açılmayacak şekilde kapatılır.
•Küçük kapak her kullanımdan sonra tam kapatılmadan sadece deliğin üstünü örtecek şekilde bırakılır.
•Hastaya temas etmeyen, ilaç çekmek için kullanılan enjektörlerin sadece iğne kısımları kutuya atılır.
•Dolu kutularda, son kapağı kapatmadan önce dışarıda iğne ucunun olup olmadığı kontrol edilir.
•3/4 oranında dolan atık kovası’nın küçük kapağı çıkmayacak şekilde kapatılır, bağlantı kısmı kesilir. Tıbbi
atık torbasına atılır.

Hastanelerde Koruyu Ekipman Kullanımı 

•Maske
• Bone
• Gözlük
• Önlük
• Galoş
• Eldiven

 

 

 

OSGB Makaleleri

İş Güvenliği Uzmanlarının Görev ve Yetkileri

Yayınlanma tarihi

-

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Tarafından yetki verilen İş Güvenliği Uzmanları, aşağıdaki görevleri Yetkili OSGB‘ye bağlı şekilde veya Şirkette çalışmakta olan SGK lı personel olarak “mesleki bağımsızlık ilkesi” ile yerine getirmekle yükümlüdür.

Rehberlik;

-İş yerinde yapılan çalışmalar ve yapılacak değişikliklerle alakalı olarak tasarım, makine ve diğer teçhizatın durumu, bakımı, seçimi ve kullanılan maddeler de dâhil olmak üzere işin planlanması, organizasyonu ve uygulanması, kişisel koruyucu donanımların seçimi, temini, kullanımı, bakımı, muhafazası ve test edilmesi konularının, İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatına ve genel iş güvenliği kurallarına uygun olarak sürdürülmesini sağlamak amacıyla işverene önerilerde bulunmak.

-İş sağlığı ve güvenliğiyle ilgili alınması gerekli olan tedbirleri işverene yazılı olarak bildirmek.

-İş yerinde meydana gelen iş kazası ve meslek hastalıklarının nedenlerinin araştırılması ve tekrarlanmaması için alınacak önlemler konusunda çalışmalar yaparak işverene önerilerde bulunmak.

-İş yerinde meydana gelen ancak ölüm ya da yaralanmaya neden olmayan, ancak çalışmakta olana, ekipmana veya işyerine zarar verme potansiyeli olan olayların nedenlerinin araştırılması konusunda çalışma yapmak ve işverene önerilerde bulunmak. Risk değerlendirmesi;

-İş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yapılmasıyla ilgili çalışmalara ve uygulanmasına katılmak, risk değerlendirmesi neticesinde alınması gerekli olan sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda işverene önerilerde bulunmak ve takibini yapmak.

Çalışma ortamı gözetimi;

-Çalışma ortamının gözetiminin yapılması, iş yerinde İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatı gereği yapılması gerekli olan periyodik bakım, kontrol ve ölçümleri planlamak ve uygulamalarını kontrol etmek.

-İş yerinde kaza, yangın veya patlamaların engellenmesi için yapılan çalışmalara katılmak, bu konu da işverene önerilerde bulunmak, uygulamaları takip etmek; doğal afet, kaza, yangın veya patlama gibi durumlar için acil durum planlarının hazırlanması yapmış olduğu çalışmalarına katılmak, bu konu hakkında periyodik eğitimlerin ve tatbikatların yapılmasını ve acil durum planı çerçevesinde hareket edilmesini izlemek ve kontrol etmek.

İlginizi Çekebilir:  Heimlich Manevrası

Eğitim, bilgilendirme ve kayıt;

-Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimlerinin ilgili mevzuata uygun olarak planlanması konusunda çalışma yaparak işverenin onayına sunmak ve uygulamalarını yapmak veya kontrol etmek.

-Çalışma ortamıyla ilgili İş Sağlığı ve Güvenliği yapmış olduğu çalışmalar ve çalışma ortamı gözetim sonuçlarının kaydedildiği senelik değerlendirme raporunu İşyeri Hekimi ile işbirliği halinde örneğine uygun olarak hazırlamak.

-Çalışanlara yönelik bilgilendirme faaliyetlerini düzenleyerek işverenin onayına sunmak ve uygulamasını kontrol etmek.

-Gerekli yerlerde kullanılmak hedefiyle İş Sağlığı ve Güvenliği talimatları ile çalışma izin prosedürlerini hazırlayarak işverenin onayına sunmak ve uygulamasını kontrol etmek.
Bakanlıkça belirlenecek İş Sağlığı ve Güvenliğini ilgilendiren konular hakkında bilgileri, İSG KATİP’e bildirmek.

İlgili birimlerle işbirliği;

-İşyeri hekimiyle beraber iş kazaları ve meslek hastalıklarıyla ilgili değerlendirme yapmak, tehlikeli olayın tekrarlanmaması için inceleme ve araştırma yaparak gerekli önleyici faaliyet planlarını hazırlamak ve uygulamaların takibini yapmak.

-Bir sonraki senede gerçekleştirilecek İş Sağlığı ve Güvenliğiyle ilgili faaliyetlerin yer aldığı senelik çalışma planını İşyeri Hekimiyle beraber hazırlamak.

-Bulunması halinde üyesi olduğu İş Sağlığı ve Güvenliği kuruluyla işbirliği içerisinde çalışmak.

-Çalışan temsilcisi ve destek elemanlarının çalışmalarına destek vermek ve bu kişilerle işbirliği yapmak.

İş Güvenliği Uzmanlarının Yetkileri

İş Güvenliği Uzmanının yetkileri aşağıda belirtilmiştir:

İşverene yazılı olarak bildirilen İş Sağlığı ve Güvenliğiyle ilgili alınması gerekli olan tedbirlerden hayati tehlike arz edenlerin, İş Güvenliği Uzmanı tarafından belirlenecek makul bir süre içerisinde işveren tarafından yerine getirilmemesi hâlinde, bu hususu işyerinin bağlı bulunduğu çalışma ve iş kurumu il müdürlüğüne bildirmek.
İşyerinde belirlemiş olduğu hayati tehlikenin ciddi ve önlenemez olması ve bu hususun acil müdahale gerektirmesi halinde işin durdurulması için işverene başvurmak.
Görevi gereği işyerinin bütün bölümlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda inceleme ve araştırma yapmak, gerekli bilgi ve belgelere ulaşmak ve çalışanlarla görüşmek.
Görevinin gerektirdiği konularda işverenin bilgisi dâhilinde ilgili kurum ve kuruluşlarla işyerinin iç düzenlemelerine uygun olarak işbirliği yapmak. Tam süreli iş protokolü ile görevlendirilen İş Güvenliği Uzmanları, çalıştıkları işyeri ile alakalı mesleki gelişmelerini sağlamaya yönelik eğitim, seminer ve panel gibi organizasyonlara katılma hakkına sahiptir. Bu gibi organizasyonlarda geçen sürelerden bir yıl içinde toplam beş iş günü kadarı çalışma süresinden sayılır ve bu süreler nedeniyle İş Güvenliği Uzmanının ücretinden herhangi bir kesinti yapılamaz.

İlginizi Çekebilir:  İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliğinde Değişiklik

İstanbul içinde, Efor OSGB, Tecrübeli İş güvenliği uzmanları ve işyeri hekimleriyle İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetlerinizde kaliteli ve güvenilir hizmet sunmaktadır.

Devamını oku

OSGB Makaleleri

Mesleki Yeterlilik Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?

Yayınlanma tarihi

-

Mesleki Yeterlilik Belgesi

Mesleki Yeterlilik Belgesi Ne Demek?

Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından yetkilendirilmiş belgelendirme müesseselarınca, yetki kapsamlarında yer alan ulusal yeterlilik(ler)de tanımlanmış esaslara nazaran yürütülen ölçme değerlendirme faaliyetleri sonucunda başarılı olan bireyler için düzenlenen ve kişinin söz mevzusu ulusal yeterlilikte belirtilen öğrenme kazanımlarına (bilgi, yetenek ve yetkinlik) sahip bulunduğunu gösteren belgelerdir.

Kalite güvencesi sağlanmış ve uluslararası personel belgelendirme standardına göre akredite edilmiş bir sistem vasıtasıyla yansız, tutarlı, âdil ve emin şekilde yapılan ölçme değerlendirmeler sonucunda başarılı olan bireylere MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi düzenlenir.

Mesleki Yeterlilik Belgesi Zorunluluğu Olan Meslekler

1- Ahşap Kalıpçı Seviye 3 İnşaat
2- Alçı Levha Uygulayıcısı Seviye 3 İnşaat
3- Alçı Sıva Uygulayıcısı Seviye 3 İnşaat
4- Alüminyum Kaynakçısı Seviye 3 Metal
5- Asansör Bakım ve Onarımcısı Seviye 3 Elektrik ve Elektronik
6- Asansör Bakım ve Onarımcısı Seviye 4 Elektrik ve Elektronik
7- Asansör Montajcısı Seviye 3 Elektrik ve Elektronik
8- Asansör Montajcısı Seviye 4 Elektrik ve Elektronik
9- Baca Kontrol Personeli (Bacacı) Seviye 4 Enerji
10- Baca Montaj Personeli (Bacacı) Seviye 3 Enerji
11- Betonarme Demircisi Seviye 3 İnşaat
12- Betoncu Seviye 3 İnşaat
13- Bitim İşlemleri Operatörü Seviye 3 Tekstil, Hazır Giyim, Deri
14- Boyama Operatörü Seviye 3 Tekstil, Hazır Giyim, Deri
15- Çelik Kaynakçısı Seviye 3 Metal
16- CNC Programcısı Seviye 4 Metal
17- CNC Programcısı Seviye 5 Metal
18- Direnç Kaynak Ayarcısı Seviye 4 Metal
19- Doğal Gaz Altyapı Yapım Kontrol Personeli Seviye 4 Enerji
20- Doğal Gaz Çelik Boru Kaynakçısı Seviye 3 Enerji
21- Doğal Gaz Isıtma ve Gaz Yak. Cih. Ser. Per. Seviye 4 Enerji
22- Doğal Gaz İşletme Bakım Operatörü Seviye 4 Enerji
23- Doğal Gaz Polietilen Boru Kaynakçısı Seviye 4 Enerji
24- Doğal Gaz Polietilen Boru Kaynakçısı Seviye 3 Enerji
25- Duvarcı Seviye 3 İnşaat
26- Endüstriyel Boru Montajcısı Seviye 3 İnşaat
27- Hidrolik – Pnömatikçi Seviye 4 Metal
28- Hidrolik – Pnömatikçi Seviye 5 Metal
29- İnşaat Boyacısı Seviye 3 İnşaat
30- İplik Bitim İşleri Operatörü Seviye 2 Tekstil, Hazır Giyim, Deri
31- İplik Eğirme Operatörü Seviye 2 Tekstil, Hazır Giyim, Deri
32- Isı Yalıtımcısı Seviye 3 İnşaat
33- Isıtma ve Doğal Gaz İç Tesisat Yapım Per. Seviye 3 Enerji
34- İskele Kurulum Elemanı Seviye 3 İnşaat
35- Kaynak Operatörü Seviye 4 Metal
36- Makine Bakımcı Seviye 5 Otomotiv
37- Makine Bakımcı Seviye 4 Otomotiv
38- Makine Bakımcı Seviye 3 Otomotiv
39- Makine Montajcısı Seviye 3 Metal
40- Makine Montajcısı Seviye 4 Metal
41- Metal Kesim Operatörü Seviye 4 Metal
42- Metal Kesimci Seviye 3 Metal
43- Metal Levha İşleme Tezgâh İşçisi Seviye 3 Metal
44- Metal Levha İşleme Tezgâh Operatörü Seviye 4 Metal
45- Metal Sac İşlemeci Seviye 3 Metal
46- Metal Sac İşlemeci Seviye 4 Metal
47- Motor Testçisi Seviye 4 Otomotiv
48- Motor Testçisi Seviye 5 Otomotiv
49- Motosiklet Bakım Onarımcısı Seviye 4 Otomotiv
50- NC/CNC Tak. Tez. Elek./Elektronik Ser. Gör. Seviye 5 Metal
51- NC/CNC Tak. Tezgahları Mekanik Ser. Gör. Seviye 5 Metal
52- NC/CNC Takım Tezgahları Uyg. ve Ser. Gör. Seviye 5 Metal
53- Ön İplik Operatörü Seviye 3 Tekstil, Hazır Giyim, Deri
54- Ön Terbiye Operatörü Seviye 3 Tekstil, Hazır Giyim, Deri
55- Otomotiv Boya Onarımcısı Seviye 4 Otomotiv
56- Otomotiv Boyacısı Seviye 4 Otomotiv
57- Otomotiv Boyacısı Seviye 3 Otomotiv
58- Otomotiv Elektromekanikçisi Seviye 5 Otomotiv
59- Otomotiv Kaportacısı Seviye 4 Otomotiv
60- Otomotiv Kaportacısı Seviye 3 Otomotiv
61- Otomotiv Mekanikçisi Seviye 4 Otomotiv
62- Otomotiv Montajcısı Seviye 3 Otomotiv
63- Otomotiv Montajcısı Seviye 4 Otomotiv
64- Otomotiv Prototipçisi Seviye 4 Otomotiv
65- Otomotiv Prototipçisi Seviye 5 Otomotiv
66- Otomotiv Sac Şekillendirmecisi Seviye 4 Otomotiv
67- Otomotiv Sac Şekillendirmecisi Seviye 3 Otomotiv
68- Otomotiv Sac ve Gövde Kaynakçısı Seviye 3 Metal
69- Otomotiv Sac ve Gövde Kaynakçısı Seviye 4 Metal
70- Panel Kalıpçı Seviye 3 İnşaat
71- Plastik Kaynakçısı Seviye 3 Enerji
72- PVC Doğrama Montajcısı Seviye 3 İnşaat
73- Refrakterci Seviye 4 Metal
74- Refrakterci Seviye 3 Metal
75- Seramik Karo Kaplamacısı Seviye 3 İnşaat
76- Ses Yalıtımcısı Seviye 3 İnşaat
77- Sıvacı Seviye 3 İnşaat
78- Su Yalıtımcısı Seviye 3 İnşaat
79- Tren Makinisti Seviye 4 Ulaştırma, Lojistik ve Haberleşme
80- Tünel Kalıpçı Seviye 3 İnşaat
81- Yangın Yalıtımcısı Seviye 3 İnşaat

İlginizi Çekebilir:  Heimlich Manevrası

5

Devamını oku

OSGB Makaleleri

İSG ACİL DURUM EĞİTİMİ

Büyük bir acil durum yaşayan işletmelerin yüzde 50’si faaliyetlerine son vermekte, kapanışların yüzde 90’ı ilk iki sene içerisinde gerçekleşmektedir.

Yayınlanma tarihi

-

acil durum eylem planı

İSG ACİL DURUM EĞİTİMİ

Acil Durumlar Neden Yönetilmeli

İşletmelerin her yıl ortalama yüzde 20’si geniş kapsamlı bir faaliyet kesintisi yaşamaktadır. Büyük bir acil durum yaşayan işletmelerin yüzde 50’si faaliyetlerine son vermekte, kapanışların yüzde 90’ı ilk iki sene içerisinde gerçekleşmektedir.

Deprem, heyelan, sel, yangın, iş kazaları, trafik kazaları, terör saldırıları ve sabotajlar nedeniyle kurumlar her yıl ortalama 100 bin dolar kaybetmektedirler. Yaşanan bu afetler ve felaketler can ve mal kayıplarının yanı sıra, geri dönüşü olmayan çevre bozulmalarına da neden olabilmektedir. Acil durumlarda meydana gelen kayıpların para hanesi hariç, diğer kayıplar asla geri doldurulamaz. Ölmüş bir çalışanı bir daha diriltemezsiniz ya da petrol ile kirlenmiş bir denizi, onlarca yıl eski haline getiremezsiniz.Bu nedenledir ki afet ve felaketlere hazırlıklı olmak, acil durumlara yönelik planlamaları yapmak, varsa bu planlamaları tekrar gözden geçirmek ve bunun “Acil Durum Yönetim Sistemi” kavramı açısından ele alınması gerekmektedir.

1.2 Kurumsal Acil Durum Planları

İşletmelerde, yarattıkları etki ve alınacak tedbirlerin derecelerine göre, farklı acil durum planları hazırlanmaktadır. Ancak benzer acil durumlar için değişik isimlerde birden çok acil durum planının hazırlanması işletmelerde karışıklığa sebep olmakta ve gerçekte hiçbiri efektif olarak çalışmamaktadır. Birbirinden bağımsız ama aynı olay üzerine odaklanan planlar farklı kurum onayına gitmekte ve hükümetin farklı birimleri tarafından birbirinden bağımsız olarak denetlenmektedir.

1.2.1 Acil Durum Plan Çeşitleri

Bugün, acil durumlarla ilgili olarak yasalara bakıldığında, işletmelerde çok farklı yasal gerekliliklerin mevcudiyeti ile karşılaşırız ve bunların hemen hepsi bir şekilde, işletmelerdeki acil durumlarla ilgilidir. Örneğin işletmeler; 5188 Sayılı Özel Güvenlik Yasası’na göre “Koruma ve Güvenlik Planı”, Sabotajlara Karşı Korunma Yönetmeliği’ne göre, “Sabotajlara Karşı Korunma”, Büyük Endüstriyel Kazaların Önlenmesi ve Etkilerinin Azaltılması Hakkında Yönetmelik’e göre “Dahili Acil Durum Planı”, İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik’e göre “Acil Durum Planı”nı hazırlamak zorundadır.

İlginizi Çekebilir:  Mesleki Yeterlilik Belgesi Nedir? Nasıl Alınır?

Peki, sabotaj senaryosu durumunda hangi acil durum planı işletilecektir? Acil durum planı mı, sabotaj planı mı, yoksa sivil savunma planı mı? Ayrıca, söz konusu raporları hazırlarken, “Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik”, “İlk Yardım Yönetmeliği”, “Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri Yönetmeliği” gibi ilave birçok yönetmelik daha kullanılmak zorunluluğu bulunmaktadır.

1.3 Acil Durum Yönetim Sistemi

Ülkemizdeki acil durumu ilgilendirecek birden çok planın bulunması ve dolayısıyla oluşan zorlukları ve karışıklıkları önlemek için tüm acil durum senaryolarını içeren, olayın vahametine göre derecelendirilen, tek bir master planın hazırlanmasının uygun olacağı düşünülmektedir. Tüm bunlar için ise acil durumlarda sistem yaklaşımı gerekmektedir.

İyi bir acil durum yönetim sistemi planlanırken afet öncesinde yapılması gerekenler, afet sırasında yapılması gerekenler ve afet sonrasında yapılması gerekenler göz önünde bulundurulmalıdır ve planlamanın her bir adımı buna göre yapılmalıdır.

1.3.1 Acil Durum Öncesi Planlama

Afet öncesi işin planlama kısmıdır ve herhangi bir potansiyel tehlikenin zararlarını azaltma, müdahale etme ve normal hayata dönmek için gerekli çalışmalar bu aşamada yapılmalıdır. Yani binanın yapısal ve organizasyonel olarak hazırlıkları bu aşamada yapılır.

Ülkemizdeki duruma bakılırsa; en çok “…mış gibi” yapılan kısım burasıdır. Görünüşte tüm kurum ve kuruluşların Acil Durum Eylem Planları vardır ancak neredeyse hemen hepsi gerçek bir durumunda işe yaramayacak olan planlardır. Yapısal olarak işletmelere bakıldığında, genelde acil durum kapıları yok ya da olması gerekenden çok uzakta konumlandırılmış (mesela pencereler veya balkon kapıları acil çıkış kapısı olmuş), ya üzerine kilit vurularak çıkış imkânsız hale getirilmiş ya da kaçış güzergâhları kiler haline getirilerek, acil durumda kullanılamaz halde olduğu gözlemlenmektedir.

Organizasyonel olarak bakınca ise çoğu zaman sadece bir ekip kurulmuş olduğu, bu ekiplerin almaları gereken eğitimleri layığıyla almadığı, bazen çalışanın acil durum ekibinde olduğundan haberinin olmaması, acil durumda nasıl koordine olacağını ekibin bilmiyor olması, ekiplerin sadece yangına göre hazırlanmış, diğer acil durumlardan bihaber olduğu durumları ile karşılaşılıyor.

İlginizi Çekebilir:  İşyeri Tehlike Sınıfları Tebliğinde Değişiklik

Yapılan tatbikatlar ise çoğunlukla sadece yangın tahliye tatbikatı olup, yönetmelikte istenilen “acil durum tatbikatlarını” temsil etmemektedir.

Genel olarak bakıldığında bunun en bariz örneği inşaatlarda yaşanmaktadır. Birçok taşeronun bulunduğu inşaat alanlarında acil durum planları kâğıt üstünde bulunmakta, tatbikatlar layığıyla yapılamamakta, yüksek orandaki işçi değişiminden ötürü ekipler istenildiği gibi yetiştirilmemekte ve sonuç olarak hiçbir zaman işe yaramayan “…mış gibi” acil durum yönetimi yapılmaktadır.

Devamını oku

Trending